top of page

Orosz nyelvajánló



Tavaly kezdtem el oroszul tanulni másodnyelvként, és nagyon örülök, hogy erre a nyelvre esett a választásom. Ennek ellenére, mikor elkezdtem azon gondolkodni, hogy mit szeretnék választani kilencedikben, meg sem fordult a fejemben, hogy az oroszt válasszam, sőt, először utolsó helyre tettem fejben. Hogy miért? Én eddig minden felnőttől azt hallottam, hogy mennyire nem szerettek anno oroszul tanulni, mikor még kötelező volt. Azt hiszem engem is mások véleménye befolyásolt kezdetben.


Később azonban beláttam, hogy nekem igenis tetszik ez a nyelv . Különleges nyelv és egyedi hangzású. (Mindig az akció filmek maffiózói jutottak eszembe a nyelvről, ezt pedig elég vagánynak találtam.) Leginkább mégis a ciril írás fogott meg. Nagyon érdekesnek tartottam, és szerettem volna megtanulni én is . Kicsit olyannak gondoltam, mint valamiféle titkosírást . A lelkesedésem ellenére nagyon féltem attól, hogy milyen lesz oroszul tanulni.

Természetesen a betűk megtanulásával kezdtünk. Kicsit úgy éreztem magam, mint első osztályban, mikor a betűket tanultuk, de nagyon élveztem. Körülbelül egy hónap alatt megtanultuk a betűket, ezáltal szépen lassan már olvasni is tudtunk. Természetesen sokat kellett gyakorolnunk, és néha még most is eltévesztem a betűket, de korántsem olyan nehéz, mint amilyennek elsőre tűnik. Magára az orosz nyelvre is ezt mondanám. Nem könnyű nyelv, sok gyakorlást, türelmet, odaadást igényel, de nem lehetetlen. Ha elég időt fordítunk rá, könnyen meg lehet tanulni. Az angolhoz képest nehéz nyelv, de ha valaki németesként kezdi el tanulni, talán egyszerűbbnek tűnhet, hiszen ismerős, hogy minden szónak megvan a saját neme, és mindent (tényleg mindent) ragozni kell. És hogy megéri-e oroszul tanulni? Abszolút. A világon körülbelül 145 millió ember beszéli anyanyelveként és további 110 millióan másodnyelvként. Jelenleg 8 országban számít hivatalos nyelvnek, de több szláv országban is beszélik. Orosz nyelvtudással a többi szláv országban is el lehet boldogulni, hol jobban, hol kevésbé, de az biztos, hogy a későbbiekben bármelyik szláv nyelvet könnyedén el lehet sajátítani. Annak ellenére, hogy az orosz egy világnyelv, hazánkban nem tolonganak az oroszul beszélők, ez pedig óriási előny lehet a munkakeresésnél. Röviden összefoglalva mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy az oroszt válassza, de fontos, hogy csak akkor tegye ezt, ha elég eltökéltnek érzi magát. Itt nem elég, ha figyelünk órán, szorgalmasnak kell lenni. Ha ez megvan, akkor nagyon élvezetes lesz a tanulás.


Lukács Adrienn

bottom of page