top of page

A színpadért

A Művészeti Est vagy a ”Ki mit tud?” megszervezése mögött óriási a munka, mind a DÖK, mind a hangtechnikával foglakozó diákok részéről. A műsört fel is kell valakinek vezetnie, akinek ugyanúgy ki kell venni a részét a munkálatokból akár a szöveg betanulásával. 

 

A hangtechnikusok jelenlegi vezetőjét, Kovács Tegét (11.a) kérdeztem, hogy hogyan is áll össze az ő munkájuk. 


Tege: A mi csapatunk az iskolai rendezvények hangtechnikájáért felel, illetve ha esedékes, akkor a vetítésért is. Az előre történt megbeszélés alapján felállítjuk a rendszert a hangtechnikai eszközökből. Aztán mindent letesztelünk. A műsor előtt még megbeszéljük, hogy kinek mi a feladata, így elkerülhetőek a hibák. A műsor után már csak az elpakolás marad. Én azért választottam ezt a munkát, mert már kiskorom óta érdekel az informatika és a fizika. Amikor 4 éve megtudtam, hogy lehet jelentkezni, egyből éreztem, hogy nekem itt a helyem. A közösség természetesen jó, hamar ismerkedünk, és persze mindenki jó fej. Kiemelném az informatikával és fizikával, mint tantárggyal kapcsolatos tudást, de ha esetleg valaki nem ért túlságosan hozzá, akkor mi megtanítjuk neki rögtön és lelkesen. 

 

Egyik kedves diáktársunk, Rácz Péter (11.a) már sok éve mutatja meg a tehetségét a színpadon, mind felkonferálás, mind versszavalás irányából.



Én, amikor először beléptem a Batyiba, mint diák, akit éppen felavatnak, hallhattam, hogy itt már a gyerekek kezdik meg az évet. Persze az igazgatót is hallhatjuk, de mellette Péter szaval el nekünk egy verset. Az ő feladatköre így a felkonferálás és a mi szórakoztatásunk. A kettő szorosan összekapcsolódik, mivel bevallása szerint érdekes „produkciót” kell a színpadon előadnia, míg a közönség várja az esemény kezdetét. Nem szabad érzéstelen arckifejezéssel szerepelni. Viccesnek és felszabadultnak kell látszania, amellett, hogy élvezi is. Vannak váratlan szituációk is, mint például a megnövekedett hangzavar, amiket elegánsan, de le kell reagálnia, hogy ismét rá figyeljenek. Néha még improvizálnia is kellett. 


Péter a szalagavatóért összesen 10 óra közösségi szolgálat-igazolást kapott. Véleménye szerint 2 év alatt az összes 50 órát meg lehet szerezni, ha lelkiismeretesen vezeti le a felkonferáló diák az év eseményeit. 


Sajnos vagy nem sajnos, de a diákok elhagyják az iskolát 5 vagy 8 év után, ez történik természetesen a hangtechnikusokkal és a felkonferáló fiatalokkal is. Így bártan lehet jelentkezni mindkét üresedő helyre. A jelenlegi „mesterek” még itt vannak, így ha attól félnél, hogy nem teljes a tudásod, akkor még segítséget is kérhetsz tőlük. Ha megjött a kedved, akkor a vezetőséghez fordulva meg lehet pályázni mindkét említett munkát. 



Németh Lilien

Bình luận


bottom of page